Zelfs animo uit “het buitenland” voor Open Dag Mienushal, verplaatsing uitgifte kaarten voor de carnavalsvieringen naar De Bussel

Het wordt ‘oe langer ‘oe zotter voor de Open dag Mienushal op 18 januari aanstaande. De
bouwhal wordt die dag bezocht door maar liefst twee “buitenlandse” carnavalsstichtingen.
Naast Carnavalsstichting Tilburg brengt ook Stichting Kielegat (Breda) die dag een bezoek
tijdens de Open Dag Mienushal. “De grote animo voor de Mienushal is fantastisch, niet
alleen voor OCS De Smulnarren maar ook voor alle verenigingen die al maandenlang bouwen
in de Mienushal. Alle bouwclubs kunnen vol trots hun bouwwerken aan het publiek laten
zien”, vertelt Simone Dirven, voorzitter OCS De Smulnarren.

Dit zorgt echter ook voor een logistieke uitdaging. Er is te weinig parkeergelegenheid in de
Vuurdoornlaan, omliggende straten en terreinen om alle verwachte bezoekers zonder hinder
te laten parkeren. “Een polonaise van auto’s wordt in dit geval niet ‘oe langer ‘oe zotter”, legt
Simone Dirven uit. “Nu we naast extra drukte door de uitgifte van de toegangskaarten voor
de twee carnavalsvieringen ook extra bezoekers verwachten door de twee bezoekende
carnavalsstichtingen inclusief hun gevolg en aanhang, komt de verkeersveiligheid in het
geding.”

Het bestuur van OCS De Smulnarren heeft daarom besloten om de uitgifte van de kaarten
voor de carnavalsvieringen te verplaatsen naar De Bussel. “We waren al in gesprek met de
Bussel om mogelijkheden te inventariseren voor volgend carnavalsseizoen. Door hun
flexibiliteit hebben we het afhaalmoment van de kaarten voor dit jaar kunnen verplaatsen
naar De Bussel.”

De kaarten voor de carnavalsvieringen kunnen niet opgehaald worden tijdens de open dag,
maar uitsluitend aan de balie bij De Bussel op zondag 18 januari tussen 12 en 14 uur. Per
persoon kunnen twee kaarten meegenomen worden.

Uiteraard is een ieder welkom tijdens de Open Dag van de Mienushal. Het programma blijft
ongewijzigd, tussen 12 en 16 uur opent de Mienushal haar deuren voor alle bezoekers.
“Bezoekers vragen we om zoveel mogelijk op de fiets of te voet te komen. Dus heb je je
kaarten opgehaald voor de carnavalsviering? Loop of fiets dan door naar de Mienushal,
iedereen is welkom”, aldus Simone Dirven.